O autorze
Krzysztof Baranowski jest dziewiątym żeglarzem w historii samotnych wypraw, który okrążył świat w strefie Ryczących Czterdziestek (dookoła Antarktydy) i pierwszym Polakiem, który dwukrotnie opłynął samotnie świat pod żaglami. Autor koncepcji i animator dwóch projektów budowy żaglowców (Pogoria i Fryderyk Chopin), twórca Szkoły pod Żaglami. Autor kilkudziesięciu filmów dokumentalnych i kilkunastu książek, których łączny nakład przekroczył milion egzemplarzy.

Morze uczy

Wyniki końcowych testów gimnazjalnych. Anonimowych 16 uczniów Szkoły Pod Żaglami
Wyniki końcowych testów gimnazjalnych. Anonimowych 16 uczniów Szkoły Pod Żaglami
Wyniki końcowych testów gimnazjalistów uczestniczących na początku roku w Szkole Pod Żaglami dają wielki kredyt naszym nauczycielom, choć wiemy, że to morze było tym moderatorem, który stworzył szansę i uczniom i nauczycielom wejścia na pokładzie w takie relacje, których na lądzie nigdy się nie uzyska.

Porównanie średnich wyników z terenu całej Polski i wyników naszych absolwentów (choć „naszymi” byli tylko przez dwa miesiące) wskazuje na poziom wyższy o prawie 20 procent w języku polskim i historii, a 29 w matematyce i podstawowym języku angielskim.



W rozszerzonym języku angielskim ta przewaga „żeglarzy” wynosi aż 50 procent. Okazuje się, że nawet przez dwa miesiące można nieźle otrzaskać się z obcym językiem, szczególnie że ten właśnie jest obowiązującym na żaglowcu ( poza angielskim Rosjanie uczyli się polskiego, Polacy rosyjskiego, a wszyscy razem niemieckiego).

Największym zyskiem młodzieży w długim rejsie jest umiejętność organizacji czasu i pracy, co owocuje łatwością zdobywania wiedzy, a w późniejszym życiu osiąganiem zawodowych sukcesów.

W sierpniu zaczynamy kolejny rejs.
Trwa ładowanie komentarzy...